Klantgericht denken en doen

/, Bedrijfscultuur, Communicatie, Gedrag/Klantgericht denken en doen

Geen loos modewoord!

Klantgericht denken en doen is een werkhouding die je in alle werkzaamheden tot uitdrukking brengt. Het is geen loos modewoord, maar een belangrijk kwaliteitsmerk van je onderneming. In elke contact met je klant en collega geef je namelijk steeds je visitekaartje af. Meestal is dat een blijvende herinnering.

De voordelen van klantgericht denken en doen

Klanten zijn tegenwoordig mondige en kritische mensen, die –terecht- eisen stellen aan de wijze waarop de diensten worden verleend en vooral de manier waarop met hen wordt gecommuniceerd. Logisch dat jouw vaardigheden op dit gebied klantgericht en professioneel dienen te zijn. Immers de producten en diensten van je bedrijf worden in belangrijke mate bepaald door de mensen die er werken. Goede verstaanbaarheid, plezierige samenwerking en tevreden klanten zijn er de directe gevolgen van. Je werkdag is hierdoor niet minder vol en vermoeiend, maar de energie die je geleverd hebt, is productiever en welbesteed. Je beleeft meer voldoening aan je inspanningen en je werkplezier neemt toe. Tevens wordt het positieve imago van je bedrijf versterkt en ook dat is uiterst prettig om te ervaren.

Nieuwe vaardigheden leren en bestaande vaardigheden opfrissen

Een aantal trainingen bij ACT Trainingontwerp is bedoeld om bestaande vaardigheden van klantgerichtheid te versterken. Sommige vaardigheden zijn wellicht nieuw en bij andere zeg je misschien: “Goed dat we er weer eens bij stil staan”. Tijdens de trainingen word je gestimuleerd om volop en naar hartenlust meningen en ervaringen uit te wisselen.

Ga ervoor en sta ervoor!

Attent en alert omgaan in contact met anderen vereist een positieve grondhouding waarbij bezieling en overtuiging steeds de motiverende bronnen zijn van waaruit je jouw diensten aanbiedt. Ook als het even wat drukker is of wat moeilijker gaat! Je drukt er mee uit, dat je ervoor stáát en ervoor gáát.

Hartelijke groet, Vace.

Hebben mijn tips je geholpen en wil je meer tips? Stuur mij een e-mail! info@actmaatwerktraining.nl.
Volg je mij al op Facebook? Kijk op www.facebook.com/actmaatwerktraining

ACT Maatwerk Training maakt gebruik van cookies. Door op akkoord te klikken, geeft u aan akkoord te gaan met onze privacyverklaring. AKKOORD