Klantgericht Denken & Doen

Klantvriendelijkheid is een blijvende herinnering

Algemeen

Klanten zijn al een tijdje mondige en kritische mensen, die – terecht – eisen stellen aan de wijze waarop de diensten worden verleend en vooral de manier waarop met hen wordt gecommuniceerd. Logisch dat jouw vaardigheden op dit gebied klantgericht en professioneel dienen te zijn. Immers, de producten en diensten van je bedrijf worden in belangrijke mate bepaald door de mensen die er werken. Goede verstaanbaarheid, plezierige samenwerking en tevreden klanten zijn er het directe gevolg van.

Je werkdag is hierdoor niet minder vol en vermoeiend maar de energie die je geleverd hebt, is productiever en welbesteed. Je beleeft meer voldoening aan je inspanningen en je werkplezier neemt toe. Tevens wordt het positieve imago van je bedrijf versterkt en ook dát is uiterst prettig om te ervaren.

Attent en alert omgaan in contact met anderen vereist een positieve grondhouding waarbij bezieling en overtuiging steeds de motiverende bronnen zijn van waaruit je jouw diensten aanbiedt. Oók als het even wat drukker is of wat moeilijker gaat! Je drukt er mee uit, dat je ervoor stáát en ervoor gáát.

  • Klantgericht Denken & Doen

Wat leer je

De training Klantgericht Denken & Doen is speciaal Maatwerk Ontwikkeld voor die medewerkers die beroepsmatig veelvuldig klantcontacten aangaan en onderhouden. De training is bedoeld om bestaande vaardigheden van klantgerichtheid te versterken. Sommige vaardigheden zijn wellicht nieuw en bij andere zeg je misschien: “Goed dat we er weer eens bij stil staan”. Voor de één is dat weer anders dan voor de ander; ieder heeft immers zo zijn/haar eigen ervaringen. Tijdens deze training word je gestimuleerd volop en naar hartenlust meningen en ervaringen uit te wisselen.

Maar dat niet alleen. De training geeft met heldere oefeningen en laagdrempelige tools aan hoe je met respect voor elkaar en de klant een goede balans vindt in de samenwerking. Daarbij wordt er extra getraind op het aanleren van de eigen verantwoordelijkheid. Dit heeft als doel dat de medewerker zich na de training volledig bewust is van het feit dat actie = reactie.

Ben je geïnteresseerd lees dan verder en verdiep je in de training. Ontstaan er vragen bel of mail mij gerust voor een 1 op 1 gesprek.

Inhoud

De training Klant gericht Denken & Doen voor medewerkers duurt 8 dagdelen en is verdeeld over 3 tot 5 weken. De trainingsdagen duren van 09:30 uur tot 17:00 uur.

Hieronder enkele onderwerpen die aan bod komen in de training Klantgericht Denken en Doen:

  • Klantvriendelijk communiceren
  • Het verkoopgesprek
  • Omgaan met kortingsvraag
  • Lastige situaties
  • Het versterken van klantcontact
  • De eerste indruk
  • Principes van goed luisteren
  • Telefoon etiquette
  • Aftersales etiquette
  • Top 10 klantergernissen
  • Persoonlijk actieplan
  • De Gulden feedback-regels

Dit zijn maar enkele onderwerpen die aan bod komen in onze Maatwerk training Klantgericht Denken & Doen.
Vraag de PDF voor het volledige programma aan.

Volledige programma

    Verificatie: captcha

    Specificaties voor deze training

    Klantgericht denken en doen is een werkhouding die je in alle werkzaamheden tot uitdrukking brengt. Het is geen loos modewoord maar een belangrijk kwaliteitskenmerk van je bedrijf.
    Klanten en collega’s ervaren de toepassing hiervan vooral aan de wijze waarop jij je dagelijks presenteert.
    In elke contact met je klant en collega geeft je namelijk steeds je visitekaartje af.
    Meestal is dat een blijvende herinnering.

    Leren doe je niet alleen door literatuurstudie. Het leren door te doen en toe te passen op jezelf is een krachtig middel. Kennis zonder zelfreflectie en zelfinzicht sijpelt weg en wordt nutteloos. Bij ACT Maatwerk Training maak je met deze training Klantgericht Denken & Doen kennis met een theorie, je gaat na hoe het bij jezelf is, je onderzoekt wat je daarmee wilt en HOE je dat gaat doen, je leert de theorie direct toepassen in de praktijk. Door de theorie met de praktijk te verbinden en de praktijk met jezelf, transformeer je de theorie in een eigen ervaring die duurzaam en blijvend van aard is.

    Ieder “Klantgericht Denken & Doen” training is maatwerk. Alle wensen en eisen alsmede de bestaande knelpunten worden geanalyseerd en verwerkt in de training. In gesprek met de leidinggevende(n) en het team worden de trainingsdagen volledig op maat gepresenteerd en doorlopen.

    Voor toetsing en certificering zijn de onderstaande zaken van belang:

    • Je hebt alle trainingsdagen gevolgd
    • Je geeft blijk van de integratie van de tijdens de opleiding gegeven feedback
    • Je hebt het persoonlijk actieplan gemaakt
    • Je demonstreert ‘on the job’ het geleerde
    • Vace Selviyan
    • Ingrid Groeneweg
    • Dominique Selviyan

    Training: Klantgericht Denken & Doen
    Locatie: Amstelveen / Incompany
    Aantal deelnemers: 3 – 12 max.

    • Dag 1: in overleg, (weekend mogelijk)
    • Dag 2: in overleg ,(weekend mogelijk)
    • Dag 3: in overleg, (weekend mogelijk)
    • Dag 4: in overleg, (weekend mogelijk)

    Ontstaan er vragen tijdens of na het volgen van de training Klantgericht Denken & Doen en heb je behoefte aan extra persoonlijke ondersteuning? Kom met je vragen in verband met de opleiding bij de assistenten of de trainers. Dat is geheel kosteloos. Voor verdere diepgang van je persoonlijke proces kun je vanzelfsprekend altijd voorrang krijgen voor een afspraak bij Vace (Transpersoonlijk Coaching Counseling).

    Deelname aan Klantgericht Denken & Doen:

    • € 595.= all-in (locatie Amstelveen) vrijgesteld van btw.

    Omdat wij een CRKBO geregistreerde beroepsopleiding zijn geldt voor ons BTW vrijstelling, welke wij dan ook niet in rekening brengen.
    Na ontvangst van de aanmelding mailen we je de ontvangstbevestiging. Indien de minimaal aantal deelnemers is gewaarborgd vindt de training doorgang en wordt de factuur je toegestuurd.
    Na betaling van factuur ben je zeker van je plek.
    Gedurende de opleiding krijg je:

    • Uitgebreide lunch
    • Koffie, thee, koekjes en fruit tijdens de pauzes
    • Uitgebreide syllabus
    • Kosteloze deelname aan intervisie groepen
    • Klantgericht Denken & Doen certificaat
    • Coaching

    Voor Maatwerk Klantgericht Denken & Doen heb je naast de praktijk oefeningen ‘on the job’ gemiddeld 3 uur totaal nodig voor zelfstudie en om je persoonlijk actieplan in te vullen en te implementeren.

    Ervaringen van onze klanten

    Frans Kamer
    Frans Kamer
    11:20 20 Feb 19
    Op 15 februari jl. heb ik deelgenomen aan de training "BNI-Fundamenten Ontsluierd deel 1"Het was voor het eerst dat ik een dergelijke training meegemaakt heb. Wat mij opviel is dat ik gedurende de dag mijzelf erg op mijn gemak voelde, geen drempels of terughoudendheid had mij te uiten. De lesstof en oefeningen hebben mij meer inzicht gegeven in mijzelf en hoe ik beter en effectiever kan communiceren. Ik dank Vace voor de goede sfeer en zeer leerzame dag.Lees meer
    Nasser al Kamouchi
    Nasser al Kamouchi
    12:46 21 Feb 19
    De training op locatie was echt een eye-opener voor mij en collega's. ACT heeft ons laten inzien dat de rolverdeling en spelregels van onze communicatie duidelijker moet zijn. Aanrader!
    Bekijk alle beoordelingen

    “Ontwikkel jezelf, verbeter je communicatie, maak je gedrag inzichtelijk en neem vooral je eigen beslissingen.”

    Contact ons
    Contact ons

    Aangesloten bij, gecertificeerd en/of geregistreerd door