Klantgericht Denken & Doen
Klantvriendelijkheid is een blijvende herinnering
Algemeen
Klanten zijn al een tijdje mondige en kritische mensen, die – terecht – eisen stellen aan de wijze waarop de diensten worden verleend en vooral de manier waarop met hen wordt gecommuniceerd. Logisch dat jouw vaardigheden op dit gebied klantgericht en professioneel dienen te zijn. Immers, de producten en diensten van je bedrijf worden in belangrijke mate bepaald door de mensen die er werken. Goede verstaanbaarheid, plezierige samenwerking en tevreden klanten zijn er het directe gevolg van.
Je werkdag is hierdoor niet minder vol en vermoeiend maar de energie die je geleverd hebt, is productiever en welbesteed. Je beleeft meer voldoening aan je inspanningen en je werkplezier neemt toe. Tevens wordt het positieve imago van je bedrijf versterkt en ook dát is uiterst prettig om te ervaren.
Attent en alert omgaan in contact met anderen vereist een positieve grondhouding waarbij bezieling en overtuiging steeds de motiverende bronnen zijn van waaruit je jouw diensten aanbiedt. Oók als het even wat drukker is of wat moeilijker gaat! Je drukt er mee uit, dat je ervoor stáát en ervoor gáát.
Wat leer je
De training Klantgericht Denken & Doen is speciaal Maatwerk Ontwikkeld voor die medewerkers die beroepsmatig veelvuldig klantcontacten aangaan en onderhouden. De training is bedoeld om bestaande vaardigheden van klantgerichtheid te versterken. Sommige vaardigheden zijn wellicht nieuw en bij andere zeg je misschien: “Goed dat we er weer eens bij stil staan”. Voor de één is dat weer anders dan voor de ander; ieder heeft immers zo zijn/haar eigen ervaringen. Tijdens deze training word je gestimuleerd volop en naar hartenlust meningen en ervaringen uit te wisselen.
Maar dat niet alleen. De training geeft met heldere oefeningen en laagdrempelige tools aan hoe je met respect voor elkaar en de klant een goede balans vindt in de samenwerking. Daarbij wordt er extra getraind op het aanleren van de eigen verantwoordelijkheid. Dit heeft als doel dat de medewerker zich na de training volledig bewust is van het feit dat actie = reactie.
Ben je geïnteresseerd lees dan verder en verdiep je in de training. Ontstaan er vragen bel of mail mij gerust voor een 1 op 1 gesprek.
Inhoud
De training Klant gericht Denken & Doen voor medewerkers duurt 8 dagdelen en is verdeeld over 3 tot 5 weken. De trainingsdagen duren van 09:30 uur tot 17:00 uur.
Hieronder enkele onderwerpen die aan bod komen in de training Klantgericht Denken en Doen:
Dit zijn maar enkele onderwerpen die aan bod komen in onze Maatwerk training Klantgericht Denken & Doen.
Vraag de PDF voor het volledige programma aan.